wtorek, 25 marca 2014

Obturator do okularków

Jako, że moje dziecko ma dużą wadę wzroku musimy zasłaniać mu oczko i jeździć z nim regularnie na naświetlania, ćwiczenia itd. żeby nie stracił wzroku całkowicie. Do tej pory zasłanialiśmy mu oczko specjalnymi plasterkami - koszt tych plasterków to 15 zł za 10 sztuk... jest to niemały koszt zważywszy, że oczko musi być zasłaniane codziennie przez kilka godzin i tak już od kilku lat, a jeszcze kilka przed nami. Plus same dojazdy na naświetlania...teraz np. od kilku dni jeździmy i będziemy jeździć do 24 kwietnia. Później wizyta u okulisty i pewnie kolejne naświetlania... No ale nie o tym miało być. No więc wracając do plasterków to kombinowaliśmy z kolorowymi, cielistymi, dla dzieci i dla dorosłych (te dorosłe zasłaniały Bartusiowi pół twarzy). Nie dość, że młody musiał odpowiadać na pytania co mu się stało, to jeszcze bolała go skóra po oderwaniu takiego plasterka, a następnego dnia trzeba było znów plasterek nakleić. Do tego doszedł problem z rzęsami. No przecież nie będę dziecku rzęs podcinać żeby nie haczyły o plasterek. Zaczęliśmy zaklejać szkło od okularów. Ale raz, że była możliwość podglądania, dwa - koszty, trzy - czyszczenie później okularów z kleju to masakra jakaś! Coś trzeba było wykombinować. Kupiliśmy obturator przysysany do szkła od wewnętrznej strony, ale odpadał, nie przywierał idealnie i uwierał. Na ostatniej wizycie u lekarza zauważyłam na korytarzu dziecko z zasłonką z materiału. Pomyślałam, że to jest to czego nam trzeba. Kombinowałam jak to zrobić żeby było dobrze, obmyślałam, planowałam, oglądałam okulary z każdej strony - no bo przecież to się jakoś musi trzymać. Dobrze by było, żeby też było ładne. No i dzisiaj na drzemce Kacperka wyjęłam filc i uszyłam. Wyszedł świetny. Sama bym taki chciała! Bartuś jeszcze jest na naświetlaniach więc go nie widział, ale przymierzyłam do moich okularów :) Oto i on:




Prawda, że genialny? Oczywiście patent nie mój, a szkoda. Jak już wspomniałam zauważyłam coś podobnego u dziecka w poczekalni u okulisty.
Jeszcze na koniec chciałam pokazać dwie zwykłe proste czapy, które zapomniałam pokazać ostatnio przy okazji prezentacji dresu ufo. Jedna czapka Bartusia a druga Dawida






No i na dzisiaj tyle. miłego dnia :)

4 komentarze:

  1. obturator GENIALNY!!!!
    ps wyłącz weryfikację obrazkową - ciężko tu zostawić komentarz ;) (gdzieś w opcjach znajdziesz)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obturator piękny a czapka wygodna i stylowa

    OdpowiedzUsuń